این کشته فتاده به هامون حسین توست

بسم الله الرحمن الرحیم  

   این کشته فتاده به هامون حسین توست    

       در مورد واقعه عاشورا مطالب و روایات فراوان وجود دارد اما در اكثر این  روايت ها، بيشتر به شکل واقعه توجه و از تحليل آن صرف نظر شده است.  اما ، توجه به هدف قیام امام حسین (ع) دارای اهمیت زیادی است هر چند بیان واقعه و صحنه پردازی و مستند سازی در این مورد نیز خالی از اهمیت نیست ، زیرا با زنده نگاه داشتن عاشورا اسلام بیمه خواهد شد و چهره های درگیر حق و باطل در این واقعه هویدا شده و به تاریخ معرفی می گردند تا چهرهای حق الگوهائی مناسب برای جوامع بشری باشند .

عدیدسعید غدیر خم بر تمامی مسلمانان جهان مبارک باد

قرآن به جز از وصف علي آيه ندارد
ايمان به جز از حب علي پايه ندارد
گفتم بروم سايه لطفش بنشينم
گفتا كه علي نور بود سايه ندارد

روز سيزده آبان، روز شگفتي است!

روز سيزده آبان، روز شگفتي است! روزي كه حوادث بزرگ و سرنوشت ساز اين ملت را در پيشاني خود حك كرده است. و چه عجيب كه ردپايي ثابت در تمام اين حوادث به چشم مي خورد.ردپاي استكبار جهاني در تبعيد امام در سال 42 ، در كشتار دانش آموزان و دانشجويان در سال 57 و در نهايت مهر بطلاني كه دانشجويان خط امام با تسخير سفارت آمريكا بر دخالت و دست اندازي هاي استكبار جهاني در ميهن اسلامي مان زدند.
ادامه نوشته

تصاویرمرتبط بااستکبارستیزی

ادامه نوشته

سخنان بسیار مهم رهبر انقلاب درباره وعده و شعارها،استكبارستیزی..

رهبر معظم انقلاب اسلامی عدالتخواهی، استكبارستیزی، ساده زیستی، مقابله با منش اشرافیگری، «مقابله با ویژه خواری و سوءاستفاده از ارتباطات اقتصادی و غیراقتصادی» و خدمت رسانی صادقانه را از جمله شعارهای جذاب دولت خواندند و افزودند: اصول و ارزشهایی كه امام خمینی می فرمود و باعث محبوبیت ایشان در قلب ملتها شد از اساسی ترین شعارهای دولت است كه باید كاملاً به آن پایبند بود.رهبر انقلاب اسلامی، كار برای خدا را رمز برخورداری از توفیق الهی و ایجاد جذابیت در دلهای مردم برشمردند و تأكید كردند: اگر به هر علت تقید به شعارهای دولت سست شود توفیقات الهی نیز كم خواهد شد بنابراین با همان شور و نشاط و تلاش به خدمت صادقانه و بدون توقع ادامه دهید.

روز دانش‌آموز 13 آبان 1357

در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا کردن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند. در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال دیگری داشتند.صبح روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند. 


ادامه نوشته

تسخیر لانه جاسوسی ـ روز مبارزه با استکبار جهانی 13 آبان 1358

در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند. دانشجویان از دانشگاه‌های تهران، پلی‌تکنیک، صنعتی شریف، شهید بهشتی و ... گرد هم آمدند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و علیرغم مقاومت محافظین و آمریکایی‌ها، سفارت را به تصرف کامل درآوردند.

ادامه نوشته

تبعید امام خمینی به ترکیه 13 آبان 1343

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

ادامه نوشته

بیانیه بسیج دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم و مسلمان جهان

بسم ا... القاصم الجبارین

و ما لکم لا تُقاتلون فی سبیل الله من الرجال و النساء و الولدان الذین یقولون ربناأخرجنا من هذه القریة الظالم اهلها واجعل لنا من لدنک ولیّاً واجعل لنا من لدنک نصیراً »چرا در راه خدا و (برای رهایی) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده اند پیکار نمی کنید!؟ همان افراد (ستمدیده ای) که می گویند: پروردگارا مار را از این شهر که اهلش ستمگرند، بیرون ببر(رهایی بخش) و از سوی خود برای ما سرپرستی قرار ده و از جانب خود یار و یاوری برای ما مقرر فرما.      سوره ی نساء – آیه ی75

ادامه نوشته

آثار استكبار

کبر، به عنوان یک رذیله­ی اخلاقی موجود در نفس بشرى است که همانند بیماری­هاى درونى و جسمانى همیشه همراه با آثارى در برون آشکار می­شود؛ چراکه بزرگترین حجاب میان بنده و پروردگار بوده، و گردنه‏اى بسیار دشوار در راه صلاح و رستگاری دارد و سرچشمه­ی بیشتر كارهاى زشت و گناهان است. در قرآن كریم به مواردی از آثار استكبار اشاره شده كه مواردی را به اختصار بیان می­کنیم:
ادامه نوشته

عوامل پیدایش استكبار

در قرآن، زمینه­ ها و عوامل متعددى براى گرفتارى در دام استکبار بیان شده که به دو مورد اشاره مى­شود:
1. جرم و گناه«وَ أَمَّا الَّذینَ كَفَرُوا أَفَلَمْ تَكُنْ آیاتی‏ تُتْلى‏ عَلَیكُمْ فَاسْتَكْبَرْتُمْ وَ كُنْتُمْ قَوْماً مُجْرِمین‏»
«امّا كسانى كه كافر شدند (به آنها گفته مى‏شود:) مگر آیات من بر شما خوانده نمى‏شد و شما استكبار كردیدو قوم مجرمى بودید؟!»
 
ادامه نوشته

شیوه­ های استكبار

1. استضعاف کشیدن مردم:فرعون براى استضعاف بنى­اسرائیل نقشه­ای را طرح كرد و با این برنامه­ی شوم نسل ذكور آن­ها را كه توان قیام داشتند، از بین می­برد و دختران و زنان را كه به تنهایى قدرت بر قیام و مبارزه نداشتند، جهت خدمتكارى زنده نگه می­گذاشت:«إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِی الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِیعاً یسْتَضْعِفُ طائِفَةً مِنْهُمْ یذَبِّحُ أَبْناءَهُمْ وَ یسْتَحْیی نِساءَهُم‏...»
ادامه نوشته

استکبار در قرآن

استکبار یکی از حالات و ویژگى­هاى روحى انسان به معنای "ناروا طلب بزرگی کردن" است؛ و مستکبر کسی است که می­خواهد به بزرگی دست یابد و در صدد است که بزرگی خود را به فعلیت برساند و به رخ دیگران بکشد.با عنایت به آیات الهی "استكبار" را می­توان به دو گونه­ی آشکار و پنهان تقسیم کرد:
الف. استکبار پنهان
ب. استكبار آشكار
ادامه نوشته

سرسلسله­ی مستکبران در قرآن

ماده­ی استكبار 48 بار در قرآن کریم به کار رفته که 4 مورد آن به استکبار ابلیس و بقیّه به استکبار انسان اشاره دارد. یعنی آنچه از آیات قرآن به دست مى­آید این است که شیطان نخستین موجود مستكبر بوده که درچهار مورد،[8] به نحوه­ی استكبارورزی ابلیس اشاره شده است:«وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلیسَ أَبى‏ وَاسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرین‏»[9]«و (یاد كن) هنگامى را كه به فرشتگان گفتیم: براى آدم سجده و خضوع كنید! همگى سجده كردند جز ابلیس كه سر باز زد، و تكبر ورزید، (و به خاطر نافرمانى و تكبرش) از كافران شد.»
ادامه نوشته

استکبار

استكبار از مـادّه­ی "كَبُرَ" یا "كـِبْـر" است که در لغت به معنای عظمت و بزرگی آمده؛[1] و در اصطلاح دینی و قرآنی، كِبر، تكبّر و استكبار قریب المعنی هستند؛ كبر حالتی است که إنسان نفس خویش را بزرگتر از آنچه هست ببیند، و کبر كفار این است که از گفتن "لا إِله إِلَّا اللهُ" استكبار ورزند؛ این یعنی شرك به خدا؛ پس بزرگترین تکبّر برای خداوند است، به سبب امتناع از پذیرش حق؛ به عبارتی استكبار یعنی امتناع از قبول حق از روی عناد و تكبّر(بزرگ­بینی خویش).

ادامه نوشته