ایمان

ایمان

اجتماعی-سیاسی-نظامی
ایمان

ایمان

اجتماعی-سیاسی-نظامی

نرمش قهرمانانه در دیپلماسی

قهرمان ها تاریخ را ساخته اند و ترسوها در پی نوشتن کتاب های تاریخ می مانند. قهرمانی در هیچ یک از صفحات تاریخ به معنای خشک سری و یک دندگی نبوده است. قهرمانانی بوده اند که در کوره نرمش ها و انعطافات ساخته و پرداخته شده اند اما نرمش آنها نیز قهرمانانه و شجاعانه بوده است به گونه ای که هیچ کس نمی تواند آنها را ترسو خطاب نماید. حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) بزرگترین قهرمان تاریخ است که در جریان صلح حدیبیه اگر چه از جانب برخی اصحاب به دلیل برخی نرمش ها و انعطافات در صلح نامه نظیر قبول درخواست سهیل‌بن عمرو مذاکره کننده از طرف مشرکین مبنی بر حذف «بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم» از ابتدای صلح‌نامه و نوشتن «باسمک‌اللهم» به‌جای آن، و نیز حذف عنوان رسول‌اللّه بعد از نام آن حضرت و نوشتن «محمدبن عبداللّه» به‌جای آن اما سرانجام این نرمش قهرمانانه به تایید پروردگار رسید و خداوند متعال در راه بازگشت مسلمانان از حدیبیه سوره فتح را بر پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) نازل کرد. در این سوره پروردگار رحمان و رحیم صلح حدیبیه را «فتح مبین» نامید و با اعلام رضایت از بیعت‌کنندگان، وعده پیروزیها و غنیمتهای فراوان به مسلمانان داده بود.

   ادامه مطلب ...

اصل و نسب بندر بن سلطان را بشناسیم

پشت پرده ای از فاحشه امنیتی سعودی؛
بندر بن سلطان رییس سازمان اطلاعات عربستان دارای رابطه ای تنگاتنگ با سازمان جاسوسی آمریکا و نئومحافظه کاران این کشور است و نقش مهمی در بسیاری از فتنه های مشرق عربی دارد، اما کمتر کسی از چگونگی به دنیا آمدن و اصل و نسب وی آگاه است.
"- سایت خبری الحدث نیوز در یادداشتی پیرامون سابقه و ریشه خانوادگی بندر بن سلطان نوشت: بندر، فرزند سلطان بن عبدالعزیز آل سعود و برادرزادۀ پادشاه عربستان است. مادرش "خیزرانه" یک زن سودانی سیاه چرده بود که به طور پنهانی با پدر بندر ارتباط داشت، لذا از نگاه آل سعود، شاهزاده سعودی "اصیل" نبوده و در نتیجه رابطه نامشروع و خارج از چارچوب ازدواج  به دنیا آمده است.
 
خیزرانه از سلطان بن عبدالعزیز باردار شد و بندر را به دنیا آورد، سلطان بن عبدالعزیز، ولیعهد پیشین عربستان تا مدتی پیش از مرگش در سال 2011 انتساب بندر به خود را انکار می کرد. مجله فارین پالیسی هم در مقاله ای در سال 2010 به این مطلب اشاره، و آن را تایید کرده است.
 
 شاهزادگان سعودی در ظاهر به خاطر آنکه به طور نامشروع به دنیا آمده، و در اصل به خاطر هراسی که از نفوذ وی در تمامی عرصه ها و نزدیکی او به آمریکایی ها دارند، با وی شدیدا مخالفند.
  
ادامه مطلب ...

* راهبرد گام به گام رسانه‌های غربی

بررسی راهبرد رسانه‌های غربی در بحران شیمیایی سوریه

رسانه‌های جریان غالب غربی بلافاصله پس از انتشار خبر حملات شیمیایی ادعایی در سوریه به‌شکلی رعدآسا یک راهبرد تبلیغاتی ۳ مرحله‌ای را با هدف مشروع جلوه دادن جنگ علیه سوریه در دستور کار قرار دادند.

تقریبا تردیدی نیست که آمریکایی‌ها قبل از هر جنگی، ابتدا افکار عمومی را برای آن آماده می‌کنند. هم در جریان جنگ عراق و افغانستان و هم در همه به لیبی از همین رویکرد استفاده شد و در آینده نیز همین رویکرد ادامه خواهد یافت. اکنون در خصوص جنگ احتمالی در سوریه نیز همین وضعیت حکم‌فرماست و جنگ در عرصه افکار عمومی زودتر از میدان نبرد آغاز شده است.

جنگ رسانه ای غرب

جنگ رسانه ای غرب

بدیهی است که اصلی‌ترین ابزار برای شکل‌دهی به افکار عمومی رسانه است. رسانه‌های جریان غالب غربی از همان روز چهارشنبه‌ای که ادعای حمله شیمیایی مطرح شد دست به کار آماده‌سازی افکار عمومی برای حمله نظامی شدند. در همین راستا، شبکه‌های خبری، سایت‌های اینترنتی و فعالان رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی وارد عمل شده‌اند تا صدای حمله به سوریه را به صدای غالب در عرصه بین‌المللی تبدیل کنند.  ادامه مطلب ...

برادران “هدهد” حفاظت از مرزهای ایران را بر عهده می‌گیرند

سامانه های نصب شده روی پهپادهای ایرانی این قابلیت را در اختیار آنها قرار می دهد که بدون دریافت هیچگونه اطلاعات هدایتی از ایستگاه زمینی تا مسافتی که سوخت موجود اجازه می دهد توسط GPS روی مسیر از پیش تعیین شده حرکت کرده و پس از بازگشت در محدوده قابل تعریف قبلی شروع به گرفتن اطلاعات کند.

پهپادها و حفاظت آنها از مرزها

پهپادها و حفاظت آنها از مرزها

  کنترل مرزها در برابر تجاوزات خارجی، نفوذ بیگانگان و سایر عوامل مخرب از جمله مسائلی است که از ابتدای تشکیل کشورها و تمدن ها مورد نظر بوده و همیشه عملیاتی سخت و هزینه بر به حساب می آمده است. در دهه های اخیر با اختراع وسایل پرنده بحث کنترل از آسمان، در حوزه تامین امنیت مرزها به یک پدیده ثابت در عمده کشورهای جهان از جمله ایران بدل شده است.

ادامه مطلب ...