اللهم عجل لولیک الفرج

     

 «أفضلُ الاعمال اِنتظارُ الفَرج» بهترين عمل، انتظار آمدن حضرت مهدي عليه السلام است

هر جمعه می گوییم برای ظهورش صلوات - کاش این جمعه بگوییم به یمن حضورش صلوات

اینجا درد، «فقر فرهنگی» است/ قیمت هر دختر یک گوسفند!

در مرز از این نیسان های آبی زیاد می بینی، آنها که پسرک خردسالی را در صندلی جلو نشانده اند و جنس ماده را از هر سن و نسبی در عقب ماشین. می پرسم این یعنی چه؟ می گویند پسر برای برخی ارزشمندتر است، حتی از مادرش!


فقر فرهنگی 
 
قدس آنلاین: بلوچ ها آدم های عزیزی هستند. سر سفره شان نشسته باشی می فهمی دقیقاً چه می گویم. اما هرچه به کپرهای لب مرز نزدیک می شوی رنجی را مشاهده می کنی که آزارش برایت بیشتر از فقر مادی است. اینجا درد، فقر فرهنگی است. مقصر اصلی آنچه در این مرز می گذرد فقط دولت ها نیستند، روشنفکران و علمای قوم نیز هستند.

زیاد می بینی نیسان های آبی را که کودکی خردسال با جنسیت پسر در صندلی جلو نشانده اند و جنس مونث را از هر سن و نسبی در عقب ماشین. می پرسم این یعنی چه؟ می گویند پسر برای برخی ارزشمندتر است، حتی از مادرش! موضوع از همینجا برایم جذاب تر می شود. به میان کپرها می روم و با مردم صمیمی تر می شوم.

این کپرها در درون خود قصه های بسیاری دارند. از مردانی که برای تامین معاش خود به دل کوه ها زده اند تا زنانی که دیگر مردی ندارند. مرد ندارند چون برخی قربانی مسائل مربوط به مواد مخدر شده اند و برخی اما ... رفته اند. مهمان ناخوانده ای که بی مجوز آمده اینجا بیتوته کرده، بعد هم زنی را به عقد درآورده و رفته! آنسوی مرز به دیار خود افغانستان. حالا مانده اند زنانی که سهم شان از دنیا سه ریگ در پی هم بر زمین افتاده است. ناخواسته محرم شده اند و ناتوان از یک نه.. و حالا نامحرمند. مانده اند با بچه هایی دو رگه و مرگ همسر یا طلاقی که مانند ازدواجشان جایی ثبت نشده.

این کودکان پابرهنه ای که این سو و آن سو می دوند و فقر از سر و صورتشان می بارد مادری ایرانی دارند و پدری افغان اما طبق قانون جمهوری اسلامی تابعیت تنها از پدر منتقل می شود! پس این کودکان ایرانی نیستند.

غروب می شود. در دوردست نیسان های آبی که کف آنها پلاستیک انداخته اند تا بتوانند سوخت قاچاق را رویش ریخته و حمل کنند گرد و خاک کنان به سوی مرز می روند. کودکان بی شناسنامه، بی دغدغه تابعیت، خسته از دویدن زیر آفتاب داغ دشت به سوی کپرهایشان می روند. کپرهایی که درونشان زنی احتمالا دغدغه شام شبش را دارد و من حیرت زده ام از پاهایی با این تاب و توان.

از زنی می پرسم چگونه به این وضع درآمدی؟ می گوید به پدرم گوسفندی داد و مرا خرید! صریح می گوید خرید! و می رود. یادم از صبح می افتد، از ۲ زنی که قصد داشتم در قاب دوربینم ثبت شان کنم اما با داد و بیداد می گفتند: نگیر، صاحبمان می کشدمان! ... حالا عمق آن نگرانی را درک می کنم...

اعزام یگان‌های واکنش سریع ارتش به منطقه عمومی رزمایش بزرگ نزاجا

اعزام یگان‌های واکنش سریع ارتش به منطقه عمومی رزمایش بزرگ نزاجا امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری در حاشیه روز اول رزمایش محمد رسول الله با اشاره به ابعاد رزمایش عنوان داشت : این مرحله با وجود بعد مسافت با موفقیت انجام شد و یگان ها به خوبی جابجایی را انجام دادند. 
 
وی افزود: یگان های واکنش سریع و هوابرد در کمترین زمان ممکن به منطقه تهدید رسیدند و در مواضع خود مستقر شدند. 
 
سخنگوی رزمایش محمد رسول الله 4 با اشاره به طرح های نزاجا برای جابجایی یگان ها در رزمایش یاد اور شد : عشق به ولایت باعث شده تا زمان ها تقلیل پیدا کند و روحیه بالا و توان رزمی یگان های نزاجا در زمان کم بینظیر است. البته اموزش نیروها هم توان عملیاتی را به حداکثر رسانده است .

فرمانده کل ارتش از منطقه پدافند هوایی جنوب شرق بازدید کرد

فرمانده کل ارتش از منطقه پدافند هوایی جنوب شرق بازدید کرد"امیر سرلشکر عطاءالله صالحی"، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق از توان عملیاتی این منطقه بازدید بعمل آورد. 

فرمانده کل ارتش در این بازدید ضمن بررسی عملکرد سایت های پدافندی موجود، از نزدیک در جریان کار سامانه های موشکی و دستگاه های پدافندی قرار گرفت و میزان آمادگی و توان رزمی سایت ها را مورد ارزیابی قرار داد.

عربستان جز برافروختن آتش فتنه در جهان اسلام هیچ ثمری ندارد

سردار سلامی: عربستان جز برافروختن آتش فتنه در جهان اسلام هیچ ثمری ندارد
 سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه امروز ( شنبه) به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش در جمع پایوران و دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) ضمن تقدیر از فرماندهان و مربیان دانشگاه گفت:  
عربستان یک وابسته سیاسی،       فاقد ریشه و مصرفگرای تابع اداره سیاسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و جز برافروختن آتش فتنه در جهان اسلام هیچ ثمری ندارد.

رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش آغاز شد

رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش آغاز شدرزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با اعلام رمز آغاز رزمایش با نام مقدس "یا محمد (ص)" توسط امیر سرتیپ ستاد کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی جنوب شرق کشور آغاز شد. 
 
امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری ، سخنگوی رزمایش محمد رسول الله (ص) 4 با اعلام مطلب فوق اظهارداشت: در اولین روز این رزمایش، جابجایی و اعزام یگان‌های واکنش سریع از سایر مناطق جغرافیایی کشور به‎ مناطق عملیاتی مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن از هوا و زمین صورت گرفت.

ایران توان بازگشت به شرایط قبل از برجام را دارد

زارعان
معاون سازمان انرژی اتمی کشور و عضو کارگروه برجام با اشاره به اینکه ایران توان بازگشت به شرایط قبل از برجام را دارد گفت: امروز این آمادگی وجود دارد تا در صورت بدعهدی طرف مقابل (۱+۵) بسته‌های فنی خود را عملی کنیم.

ترکیه به آمریکا درباره تسلیح معارضان سوری هشدار داد

شورشیان سوری

وزارت خارجه ترکیه به آمریکا درباره پیامدهای قانون تجهیز معارضان سوری به موشک‌های ضد هوایی، هشدار داد.

 «حسین مفتی اوغلو» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: «درباره پیامدهای انتقال سلاح به گروه‌های تروریستی و دست‌های خطاکار در سایه این قانون، هشدار داده‌ایم.»

برخی با مذاکره هم وقت خودشان هم وقت کشور را گرفته اند

افسران - سردار رضایی: برخی با مذاکره هم وقت خودشان هم وقت کشور را گرفته اند ؛ هنوز چیزی از برجام عاید کشور نشده!!!

موشک‌های عزالدین قسام؛ تغییردهنده قواعد بازی اسرائیل و حماس + تصاویر

 تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که موشک جدید ساخته شده به دست گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" می‌تواند قواعد بازی را تغییر دهد، زیرا این موشک یک خطر جدی برای امنیت اسرائیل به شمار می‌رود. 

موشک‌های عزالدین قسامی که تغییردهنده قواعد بازی اسرائیل و حماس است + تصاویر

ادامه نوشته

مشکلات فعلی در توافق هسته ای بخاطر عجله در زودتر به سرانجام رساندن توافق است.

افسران - رهبر انقلاب95/9/7:  مشکلات فعلی در توافق هسته ای بخاطر عجله در زودتر به سرانجام رساندن توافق است.

امان ار عذاب فیامت

افسران - امان ار عذاب فیامت

مراسم تجلیل از جانبازان و خانواده‌های شهدای نداجا برگزار شد

مراسم تجلیل از جانبازان و خانواده‌های شهدای نداجا برگزار شد مراسم تجلیل از جانبازان، پیشکسوتان و خانواده های شهدای نیروی دریایی در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
 
امیردریادار "سیاری" فرمانده نداجا  و امیر دریادار "بیغم" جانشین نداجا و خانواده های معظم شهدا در این مراسم حضور داشتند.

سامانه رانش ناو خارک کاملا با توان داخلی ساخته شده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : امروز می بینیم که سامانه رانش ناو خارک با توان بومی ساخته شده است.
سامانه رانش ناو خارک کاملا با توان داخلی ساخته شده استامیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تجلیل از جانبازان، پیشکسوتان و خانواده های شهدای نیروی دریایی ارتش اظهار داشت:  روز نیروی دریایی مصوب حضرت امام راحل است که این سند افتخاری برای نیروی دریایی است و موفقیت های نداجا مرهون زحمات پیشکسوتان خواهد بود.
امروز ناو خارک جمهوری اسلامی که از سال 63 وارد کشور ما شده بود تا به امروز کسی به سامانه رانش خارک دست نزده بود، اما امروز این سامانه کاملا نو و جدید شده است، که می توان آن را ناو تمام ایرانی دانست.

ورود پهپادهای ارتش به عرصه آفند و پدافند دریایی

 امروزه در میادین نبرد هوایی، زمینی و دریایی بحث شناسایی سیگنالهای راداری و شناسایی، مکان یابی و آنالیز این اطلاعات از جمله مهمترین امور محسوب می شود که به آن Electronic Support Measures (ESM) گفته می شود و در جهان علوم ارتباط نظامی یکی از عبارت های بسیار پر کاربرد و پربحث  است.
ادامه نوشته

نیروی دریایی از هیچ تهدیدی هراس ندارد

نیروی دریایی از هیچ تهدیدی هراس ندارد/ برای پیشرفت کشور باید از منابع دریایی استفاده کردامیر دریادار حبیب‌اله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و نیروی دریایی ارتش درباره علت نام‌گذاری هفتم آذر به نام نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس دشمن تصور می‌کرد که نیروی دریایی آماده دفاع از کشور نیست و به همین دلیل دست به یورش دریایی زد اما جوانان مؤمن و انقلابی کشور پس از گذشت 67 روز از جنگ تحمیلی توانستند حماسه‌ای بزرگ بیافرینند و عملیات غرورآفرین مروارید را انجام دهند.

جنگنده شفق سال 2017 پرواز می کند

نشریه انگلیسی janes که در حوزه مسائل دفاعی قلم میزند ادعا کرده است که جنگنده آموزشی رزمی ایرانی شفق در سال 2017 میلادی اولین پرواز خود را انجام میدهد.

در مطلبی که در وبسایت پایگاه جینز منتشر شده است ادعا شده است که خبرنگار این مجموعه در جریان نمایشگاه هوایی کیش که هفته گذشته برگزار شده است اطلاعاتی را در گفتگو با مسئولین سازمان صنایع هوایی ایران بدست آورده است.

بر اساس این اطلاعات جنگنده شفق تا پایان سال جاری تست های زمینی خود از جمله "Fast Taxi" را انجام داده و اولین پرواز آن نیز در سال 2017 انجام خواهد شد. این پایگاه تحلیلی خبری همچین ادعا کرده است که طرح شفق از یک سکان V شکل استفاده می کند. بر اساس صحبت های یک مهندس ایرانی با خبرنگار جینز این نوع طراحی که پیش از این در جنگنده صاعقه هم استفاده شده است باعث افزایش ثبات و مانور پذیری جنگنده نیز خواهد شد.

نصب رادار جدید نداجا در دریای عمان

 امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که امروز برای رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش به ستاد این نیرو رفته بود، از طریق ویدئو کنفرانس، دستور عملیاتی شدن این سامانه‌ها را صادر کرد.
ازجمله دستاوردهای امروز پروژه رادار سپر دریا بود که با دستور جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جاسک عملیاتی شد.
این سامانه با برد بیش از 200 کیلومتر مجهز به سیستم تشخیص اهداف متحرک و انواع سامانه‌های ضد جنگ الکترونیک است که می‌توان از آن در رصد تحرکات اهداف هوایی منطقه و جنگنده‌های خودی و بیگانه در شعاع بیش از 200 کیلومتر از سواحل مکران استفاده کرد.
انتقال اطلاعات اهداف دریافت شده به اتاق‌های جنگ و ستادهای عملیاتی در کلیه پایگاه‌های نیروی دریایی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

نشست خبری امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند در آینده نزدیک خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: پروژه‌هایی که امروز(سه شنبه) رونمایی شدند بیشتر آموزشی بودند و این دستاوردها می‌توانند آنچه که مورد نیاز ما بود را تأمین کنند، البته در این پروژه‌ها آنچه که پیاده شده نیز مورد نیاز ما بود.

رصد زنده تحرکات دریایی و هوایی در دریای عمان از تهران با رادار جدید نداجا

دریای عمان

تحرکات دریایی و هوایی در دریایی عمان از تهران با جدیدترین رادار نیروی دریایی ارتش به‌ صورت زنده رصد شد و مورد ارزیابی قرار گرفت.

وابستگی نظامی ایران به خارج تقریباً قطع شده است

امیر موسوی

 

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: وابستگی ما تقریباً به خارج قطع شده و این موضوع در نیروی دریایی حاصل توجه به مراجع علمی و دانشگاهی است.

دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی شد+ جزئیات

رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش

جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز طی مراسمی در محل ستاد این نیرو رونمایی شدند.

ادامه نوشته

گمان بد.......

افسران - گــمان بـــد.......

خسارت_محض

افسران - #خسارت_محض

وصیت شهدا زمین نماند

 افسران - وصیت شهدا زمین نماند