ایمان

ایمان

اجتماعی-سیاسی-نظامی
ایمان

ایمان

اجتماعی-سیاسی-نظامی

لاریجانی: نهایت دستاورد برجام سلفی با یک هواپیما بود؟/ اینکه مسئولین می‌گویند با نقض برجام به وضعیت قبل برمی‌گردیم عجیب است


لاریجانی: نهایت دستاورد برجام سلفی با یک هواپیما بود؟/  اینکه مسئولین می‌گویند با نقض برجام به وضعیت قبل برمی‌گردیم عجیب است

محمدجواد لاریجانی معاون وزیر اسبق امور خارجه،  با اشاره به 27 دی سالروز اجرایی شدن برجام اظهار داشت: انتظار این بود که نهادهای ذیربط، وقت بیشتری را برای بررسی متن برجام می‌گذاشتند و به توصیه رهبری دقت می‌کردند.

وی افزود: عجله در تصویب برجام، متأسفانه برخی فرصت‌های بازنگری و تجدیدنظر در آن را از ما گرفت.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: یک ضعف و ضرر بزرگ برجام، این است که خط پایانی بر صنعت هسته‌ای شد. من در جایی گفته بودم که برجام، ترمز انرژی هسته‌ای ما را کشید؛ هنوز هم بر همین اعتقادم.

لاریجانی با اشاره به اینکه من تعجب می‌کنم مسئولین مذاکرات می‌گویند اگر طرف مقابل نقض برجام کرد، ما به سرعت به وضعیت قبل از برجام برمی‌گردیم، گفت: چگونه می‌شود وقتی قلب راکتور را برداشته‌ایم و از کار انداخته‌ایم و تعداد سانتریفیوژهایمان را کاهش داده‌ایم، به وضعیت قبل از برجام برگردیم؟ مگر وضعیت قبل از برجام ما چیزی است که الآن شاهد آن هستیم؟

معاون وزیر اسبق امور خارجه افزود: آمریکا البته همیشه یک بی‌آبروی سیاسی در همه عرصه‌ها بوده اما نسبت به برجام به طور ویژه بدعهدی‌ها و بدطینتی‌ خود را به اثبات رساند. برجام، یک سنگ محک دیگر برای آمریکا بود که البته نتیجه‌اش، چیز غیرقابل انتظاری نبود. آمریکا در قبال ما در برجام بدعهدی کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر بعد از برجام، تحول خاصی در عرصه اقتصادی و سیاسی کشور ندیدیم و دفاع مسئولان از برجام عجیب است، تصریح کرد: مسئولان پاسخ دهند نهایت دستاورد برجام، آیا ورود یک دستگاه هواپیما به کشور و سلفی انداختن با آن بود؟

این کارشناس مسائل استراتژیک همچنین در پایان، در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد ترامپ و دولت آینده آمریکا نسبت به برجام خاطرنشان کرد: ترامپ چند بار گفته برجام را آتش می‌زنم. البته من از این جرأت‌ها در ترامپ نمی‌بینم ولی اگر برجام را پاره کرد، به فرمایش رهبر معظم انقلاب، ما آن را آتش می‌زنیم. 

پاکسازی 60 درصدی محله‌های شرقی حلب/ مقابله با هجوم تروریست‌‎ها در جنوب غرب دیرالزور


. پاکسازی 60 درصدی محله‌های شرقی حلب/ هدف قرار گرفته شدن مواضع تروریست‌ها در حومه حلب و حمص حسین دیاب، استاندار شهر حلب، اعلام کرد: پس از بازگشت ثبات و امنیت به محله های شرقی حلب،  برنامه های اولیه برای جمع آوری زباله های جنگی و بازکردن خیابان ها به ویژه خیابان های اصلی بلافاصله آغاز شد.
وی افزود: تاکنون 60 درصد از این برنامه اجرایی و محله های شرقی پاکسازی شده اند و 6 مرکز پلیس، 18 مدرسه فعالیت خود را آغاز کردند و بیش از 4500 دانش آموز، پس از چهار سال وقفه به درس خواندن پرداختند.

استاندار حلب با درخواست از مسئولان مربوطه برای آغاز فعالیت های خود در این محله ها، گفت: در روزهای آینده دو مرکز بهداشتی و یک مرکز درمانی بازگشایی می شوند و آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

محمد حنوش، فرماندار حلب، نیز گفت: مرحله بازسازی حلب نیازمند تلاش‌های بسیاری به ویژه از سوی مردم و اعضای فرمانداری می باشد.

از سوی دیگر، ارتش و نیروهای مسلح سوریه با هدف قرار دادن تروریست های داعش در حومه شرقی حلب ده ها تروریست را به هلاکت رساندند.

ارتش سوریه محورهای ارتباطی تروریست های داعش را در رسم الحومل و تل احمر در اطراف دانشکده هوایی در 52 کیلومتری شرق حلب هدف قرار داد. در این عملیات  5 خودروی مجهز به سلاح سنگین متعلق به تروریست ها منهدم شدند.

در حومه شرقی حمص نیز ارتش سوریه هجوم تروریست های داعش را از روستای برغوثیه به روستای "ابوالعلایا" ناکام گذاشت.

در این عملیات شماری از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند و برخی تسلیحات تروریست ها منهدم شد.

ارتش سوریه همچنین با هجوم تروریست ها به مناطق بانورما و مهندسین در جنوب غرب دیرالزور مقابله کرد.

در درگیری شدید میان ارتش سوریه و تروریست ها در این مناطق شماری از عناصر مسلح کشته و زخمی شدند.

نیروی هوایی ارتش سوریه نیز در چندین حمله، مواضع و محل های تجمع تروریست ها در محله‌های "رشدیه و حویقه" در شهر دیر الزور و جبال الثرده و بانورما در جنوب این شهر را مورد هدف قرار داد.

نامه ضدایرانی مقامات پیشین واشنگتن به ترامپ برای همکاری با منافقین


 

؛ گروهی از مقامات سیاسی دولت‌های پیشین آمریکا با ارسال نامه‌ای به "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، از وی خواستند با منافقین و مخالفان دولت ایران همکاری و مشورت لازم را داشته باشد تا به این ترتیب بیشترین «ضربه» را به تهران وارد کند. گروهک تروریستی منافقین که مقر آن در  پاریس است خواستار لغو قوانین مذهبی و برگزاری یک انتخابات "آزاد" در ایران هستند.

این نامه به امضای 23 نفر از مقامات سیاسی پیشین آمریکا از جمله "رادلف جولیانی"، شهردار سابق نیویورک، "جو لیبرمن"، سناتور سابق، "هیو شلتون"، نظامی بازنشسته و فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون، رسیده است.

فاکس نیوز در توصیف گروهک تروریستی منافقین گفت: اینها همان هایی هستند که به آمریکا در جنگ عراق علیه ایران کمک کردند.

در این نامه خصمانه ادعا شده است: مقامات ایرانی دقیقا منافع راهبردی، سیاست‌ها و قوانین آمریکا، دوستان و متحدان ما در خاورمیانه را هدف قرار داده‌اند. برای بازگرداندن قدرت نفوذ و اعتبار آمریکا در جهان، به تجدید نظر در سیاست‌هایمان نیاز داریم.

این نخستین بار نیست که دشمنان ایران برای ترامپ نامه می‌نویسند و از رئیس جمهور منتخب درخواست ضربه زدن به منافع این کشور را مطرح می‌کنند. ماه گذشته نیز گروهی از منافقین با ارسال نامه‌ای به ترامپ، از وی خواستند بر شدت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بیافزاید تا تهران بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار بگیرد. این افراد حتی خواستار تجدیدنظر در توافق هسته‌ای شده بودند.

"جان بولتن"، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، درباره نامه ارسال شده به ترامپ گفت: ما پیشنهادی را به ترامپ ارائه دادیم. در حقیقت به او گفتیم "نگاه کن، مخالفان دولتی در ایران وجود دارد که می‌توانیم با حمایت خود به آنها قدرت ببخشیم. باید گروه‌های مخالف و پراکنده را در ایران گردهم جمع کنیم.

تیم انتقالی ترامپ هنوز هیچ پاسخی به این نامه نداده است و هنوز مشخص نیست آیا ترامپ برنامه‌ای برای ملاقات با گروهک تروریستی منافقین و گروه‌های ضدانقلاب در سر دارد یا خیر.

ترامپ: از توافق هسته‌ای ایران راضی نیستم/ باید به پوتین اعتماد کنیم / دخالت در عراق اشتباه بود



ترامپ: از توافق هسته‌ای ایران راضی نیستم/ دخالت در عراق اشتباه بوددونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه تایمز که روز دوشنبه منتشر شد، ضمن استقبال از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، پیش‌بینی کرد که به دنبال بریتانیا سایر کشورهای اروپایی نیز از اتحادیه اروپا خارج خواهند شد.

 ترامپ در این گفت‌وگو که اولین مصاحبه‌اش با یک رسانه انگلیسی است، گفت: مردم سایر کشورهای اروپایی نیز همانند انگلیس خواهان این هستند که هویت خودشان را داشته باشند.

وی رأی انگلیسی‌ها برای ترک اتحادیه اروپا را 'اقدامی بزرگ' توصیف کرد و گفت نتایج همه‌پرسی 23 ژوئن 2016 (سوم تیرماه 1395) نشان داد که مردم انگلیس خواهان به دست آوردن هویت خودشان هستند.

رییس جمهوری منتخب آمریکا با اشاره به آثار منفی ورود انبوه مهاجران بر اتحادیه اروپا، مدعی شد که 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان با اجازه به ورود بیش از یک‌میلیون مهاجر و آواره به خاک کشورش دچار 'اشتباه وحشتناکی' شده است.

وی همچنین گفت که به دنبال ارائه یک پیشنهاد منصفانه آزاد تجاری به انگلیس به دنبال خروج این کشور از اتحادیه اروپا است.

رییس جمهوری منتخب آمریکا در این گفت‌وگو که توسط 'مایکل گوو' وزیر سابق دادگستری انگلیس به نمایندگی از روزنامه تایمز و در برج ترامپ در نیویورک صورت گرفته است، تصریح کرد که از 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس برای دیدار با او در کاخ سفید، دعوت به عمل ‌آورده و خواهان انجام یک توافق سریع تجاری میان دو کشور است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرد که خواهان رسیدن به یک توافق با روسیه در خصوص کاهش سلاح‌های اتمی درازای لغو بخشی از تحریم‌های این کشور است.

رییس جمهوری منتخب آمریکا با بیان اینکه "ما باید به رئیس جمهور روسیه اعتماد کنیم" تصریح کرد پس از در دست گرفتن قدرت هم به ولادیمیر پوتین و هم به آنگلا مرکل اعتماد خواهد کرد و منتظر این خواهد ماند که ر طولانی مدت چه پیش خواهد آمد.

ترامپ همچنین بیان داشت که پس از در دست گرفتن قدرت، درصدد تقویت مرزهای آمریکا که شامل ایجاد محدودیت در سفر شهروندان اروپایی به خاک این کشور و نیز بررسی جدی‌تر هویت شهروندان سایر کشورهایی که به حمایت از گروه‌های افراطی شهره هستند، برخواهد آمد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن انتقاد از سیاست خارجی آمریکا گفت که تصمیم برای دخالت در عراق 'یکی از بدترین تصمیماتی بوده که در تاریخ این کشور گرفته ‌شده' است.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش درباره برجام نیز به موضع‌گیری پرداخت و گفت: «از توافق هسته‌ای ایران راضی نیستم و فکر می‌کنم یکی از بدترین توافق‌هایی است که تاکنون حاصل شده است.»

ادعای رئیس آتی ستاد کاخ سفید: برجام تحت اقدامات اورژانسی برای زنده ماندن است


  به نقل از هیل، «رینس پریباس» رئیس آتی کارکنان کاخ سفید امروز در گفتگویی اختصاصی با شبکه خبری «ای بی سی» اعلام کرد شرایط برجام به طور نسبی مناسب است اما رئیس جمهور منتخب آمریکا آن ‌را «توافقی واقعا بد» می ‌داند.

پریباس گفت: توافق اتمی ایران در شرایط نسبتا مناسبی است ولی از پاسخ به این ‌ادعا که آیا دولت ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا از شر این توافق خلاص می‌شود یا خیر، خودداری کرد.

وی وضعیت توافق هسته ای ایران را در آستانه روی کار آمدن ترامپ به بیماری تشبیه کرد که تحت اقدامات اورژانسی برای زنده ماندن قرار دارد.

پریباس تصریح کرد من فکر می ‌کنم برجام در وضعیت نسبتا مناسبی است . اما من اینجا نیامده‌ام که یک طرفه مطلبی را اعلام کنم یا این‌که‌بگویم سرانجام این توافق چه می‌شود.

وی مدعی شد من می‌دانم که ترامپ توافق با ایران را دوست ندارد و فکر می ‌کند این توافق واقعا بد است و کامل نیست و باید در گام اول به طور کامل بررسی شود.