ایمان

ایمان

اجتماعی-سیاسی-نظامی
ایمان

ایمان

اجتماعی-سیاسی-نظامی

5 دستاورد دفاعی در حوزه رزم زمینی و پدافند هوایی رونمایی می‌شود



وزیر دفاع 5 دستاورد دفاعی در حوزه رزم زمینی و پدافند هوایی رونمایی می‌شود

 

 به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، فردا دوشنبه 18 بهمن ماه و مصادف با ایام الله دهه فجر، 5 دستاورد دفاعی در حوزه رزم زمینی و پدافند هوایی با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی و خطوط تولیدی آن افتتاح می شود.

 

همه جنگنده ها و تیز پروازان نهاجا آماده پرواز و اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا هستند


فرمانده پایگاه شهید فکوری گفت: هیچ پرنده زمین گیر در پایگاه فکوری وجود ندارد و همه جنگنده ها و تیز پروازان آماده پرواز و اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا هستند.

  
همه جنگنده ها و تیز پروازان آماده پرواز و اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا هستند
  امیر سرتیپ دوم خلبان واحدی فرمانده پایگاه شهید فکوری تبریز ضمن تبریک دهه مبارکه فجر و روز نیروی هوایی گفت:  نیروی هوایی ارتش یکی از مخلص ترین و آماده ترین نیروها در حفاظت از کشور و پیروی از ولایت فقیه است.
 
وی اضافه کرد: خلبانان و کارکنان نیروی هوایی ارتش هم از نظر ایمان و هم از نظر علم پروازی در سطح بسیار خوبی هستند و تا پای جان از کشور خود و اسلام دفاع خواهند کرد زیرا ایمان و اعتقاد سلاح اصلی آنان است.
 
فرمانده پایگاه شهید فکوری تبریز در خصوص اهمیت این پایگاه و خودکفایی تسلیحاتی صورت گرفته در نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: اهمیت پایگاه شهید فکوری تبریز بر هیچ کس پوشیده نیست و این مهم دلیلی برای استفاده از بهترین و به روزترین امکانات فنی در این پایگاه 

امدادرسانی نیروهای ارتش به حادثه دیدگان بهمن در محورهای هراز و فیروزکوه


 

اعزام نیروهای ارتش برای کمک رسانی به حادثه دیدگان بهمن

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره سقوط بهمن در جاده هراز و فیروزکوه با بیان اینکه از ساعت 23 دیشب به محض اطلاع از حادثه مجموعه ارتش وارد عمل شد، اظهارداشت: در واقع مشکلی در دو محور فیروزکوه و هراز اتفاق افتاده بود که بلافاصله 5 دستگاه کامیون کرایس، مجهز به لیوینچ‌های بسیار قوی یا کشنده‌هایی که می‌توانند خودروهایی را که از جاده‌ منحرف شدند و یاد در دره سقوط کردند را از دره بیرون بکشند اعزام شدند.
 
وی افزود: نیروهای امداد ارتش در جاده هراز و در محدوده امام زاده هاشم نیز 6 خودرو را تا این لحظه از حادثه نجات دادند و تلاش می‌کنند تا چند خودرو باقیمانده دیگر را با کمک این ادوات سنگین از زیر برف وکولاک خارج کنند و خوشبختانه نیروهای ارتش توانستند 5 نفر را هم نجات دهند.
 
 امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی گفت: فرمانده گردان، آمبولانس‌ها  و وسایل مورد نیاز حادثه دیدگان اعم از پتو و وسایل خوراکی را به محور هراز اعزام کرده

حالا می‌توان به ارتفاع 700 کیلومتری از سطح زمین رسید +عکس

 برنامه فضایی کشورمان که تا چند سال پیش، از روند مناسبی برخوردار بوده و مراحل آن سریعتر از بسیاری کشورهای فضایی جهان به پیش می رفت، مدتی است به دلایلی چون تغییر ساختار، تغییر اولویت های کاری، کاهش بودجه و البته بی توجهی مدیریتی، روزهای خوب خود را تکرار نمی کند.
 
به نظر می رسد برنامه فضایی کشورمان نیز همانند سایر موضوعات مهم، نیازمند اراده سیاسی و توجه اعتباری بیشتر است تا از سرعت مطلوب و نتایج عملیاتی برخوردار شود چراکه هزینه کردن در این راه، علاوه بر تامین نیازهای استراتژیک کشور، به سرعت با جبران هزینه و سودآوری نیز همراه خواهد شد.
 
امسال نیز در جریان روز ملی فضایی از دستاوردهای جدید کشور در حوزه فضایی رونمایی شد که شامل دو ماهواره و سامانه انتقال مداری ماهواره سامان 1